Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że Województwo Podkarpackie/Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie w roku szkolnym 2024/2025 rozpoczyna kolejną edycję projektów stypendialnych pod wspólną nazwą „Poszerzając horyzonty” współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021 – 2027. Departament Edukacji, Nauki i Sportu będzie realizował nw. programy stypendialne:

- dla uczniów i uczennic szkół ponadpodstawowych prowadzących kształcenie ogólne w ramach projektu pn. Poszerzając horyzonty – stypendia naukowe dla licealistów – edycja II,

- dla uczniów i uczennic szkół ponadpodstawowych prowadzących kształcenie zawodowe w ramach projektu pn. Poszerzając horyzonty – stypendia naukowe dla uczniów szkół zawodowych – edycja II.

Nabory wniosków o przyznanie stypendium prowadzone będą w terminie od 16 września 2024 r. do 27 września 2024 r.

Szczegółowe informacje dotyczące naborów wniosków o przyznanie stypendium w ramach projektów, o których mowa powyżej można uzyskać na stronie internetowej www.podkarpackie.edu.pl lub w Departamencie Edukacji, Nauki i Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie kierując pytanie na adres poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pod nr telefonów:

- stypendia naukowe – licea ogólnokształcące: 17 743 30 57, 17 743 30 67, 17 743 31 95, 17 743 32 54, 17 743 31 76, 17 743 31 69, 17 743 30 70, 17 743 30 66, 17 743 30 88,

- stypendia naukowe – technika i szkoły branżowe: 17 743 32 03, 17 743 30 67, 17 743 31 95, 17 743 32 54, 17 743 31 76, 17 743 31 69, 17 743 30 70, 17 743 30 66, 17 743 30 88.

W celu dotarcia do jak największej liczby potencjalnych stypendystów zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o przekazanie uczniom/uczennicom niniejszej informacji za pośrednictwem dziennika elektronicznego, mediów społecznościowych itp.

Z poważaniem

Katarzyna Wilczak

Departament Edukacji, Nauki i Sportu

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie

nr tel. 17 743 32 03

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Samorząd uczniowski informuje, że w dniach 9 – 10 września br. odbędzie się kiermasz używanych podręczników. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem:
1. Obrót używanymi podręcznikami organizuje się na początku roku szkolnego po ogłoszeniu przez dyrektora listy podręczników obowiązujących w bieżącym roku szkolnym, jednak nie później niż do 10 września każdego roku szkolnego.
2. Informacje o możliwości kupna/sprzedaży używanych podręczników zostają rozpowszechnione przez np.:
- stronę internetową szkoły, 
- profil szkoły na portalu Facebook, 
- informacje na tablicy informacyjnej na terenie szkoły,
- szkolny radiowęzeł.
3. Transakcje kupna/sprzedaży odbywają się między sprzedającym a kupującym przez pośrednictwo uczniów działających w samorządzie uczniowskim.
4. W kiermaszu biorą udział uczniowie zainteresowani sprzedażą, kupnem bądź wymianą podręczników.
5. Uczniowie zainteresowani sprzedażą, sporządzają 2 identyczne listy podręczników, które zawierają ich tytuł, imię i nazwisko autora oraz cenę. Wpisują na nie również swoje dane, typu: imię, nazwisko, klasa, numer telefonu. Jedną z list przekazują do przedstawicieli samorządu uczniowskiego, druga jest potwierdzeniem pozostawionych podręczników. 
6. Cenę ustala sprzedający w zależności od stopnia zniszczenia podręcznika. Przyjmuje się, że: książka w bardzo dobrym stanie to ok. 75% , w dobrym stanie to ok. 60%, książka zniszczona w stopniu znacznym, ale umożliwiającym korzystanie z niej, to ok. 45- 50% jej poprzedniej wartości.
7. W wydzielonym miejscu, na tablicy ogłoszeń przy głównym wejściu do szkoły, zainteresowani mogą zamieszczać własne ogłoszenia o kupnie/sprzedaży używanych podręczników.
8. W ogłoszeniu należy podać tylko tytuł podręcznika, imię ucznia i klasę (ewentualne podanie numeru telefonu na odpowiedzialność ogłaszającego).
9. Niniejsza procedura dotyczy obrotu tylko używanymi podręcznikami. Zabronione jest dokonywanie na jej podstawie, obrotu podręcznikami nowymi.
10. Procedura obowiązuje dwa tygodnie po rozpoczęciu roku szkolnego.
Informacje odnośnie miejsca i godzin zostaną podane przez szkolny radiowęzeł.

Zawsze jesteś uczniem, nigdy mistrzem. Musisz ciągle iść do przodu” - Conrad Hall

Dobiegły końca upalne wakacje a wrzesień nieuchronnie przynosi początek nowego roku szkolnego. W tym roku jego inauguracja przypadła na drugi dzień miesiąca, czyli na poniedziałek. 

Uroczystość tradycyjnie rozpoczęliśmy od udziału we Mszy Św. w Bazylice pw. Ducha Św. Dalsza część uroczystości miała miejsce na sali gimnastycznej.

Po wspólnym odśpiewaniu Hymnu Polski oraz po śłubowaniu pierwszoklasistów, pan dyrektor Krzysztof Dyrkacz powitał zebranych. W swoim wystąpieniu odniósł się do wszystkich osób tworzących społeczność szkolną, kierując słowa motywacji zarówno do uczniów, jak i do nauczycieli. 

Następnie młodzież udała się na krótkie spotkanie organizacyjne z wychowawcami.

View the embedded image gallery online at:
https://loprzeworsk.pl/index.php/pl/?start=5#sigFreeId525a95be8c

Gorąco zapraszamy na uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2024/2025 w dniu 2 września (poniedziałek):

  • 9.00 – msza święta w Bazylice pw. Ducha Świętego w Przeworsku,
  • 10.00 – uroczystość rozpoczęcia Roku Szkolnego 2024/2025.

Po uroczystości odbędzie się spotkanie uczniów z wychowawcami klas.

Facebook

 

Instaling.pl

Wysoka Kapituła IX Ogólnopolskiego Rankingu 
Olimpijskiego 2021 roku przyznaje tytuł 
SREBRNEJ Europejskiej Szkoły Praworządności
 

Wysoka Kapituła IX Ogólnopolskiego Rankingu 
Olimpijskiego 2020 roku przyznaje tytuł  
ZŁOTEJ Europejskiej Szkoły Praworządności
 

LOSOWE FILMY

KONKURS MATEMATYCZNY

Przydatne linki