Trudno znaleźć słowa, które byłyby dość piękne, aby podziękować Wam drodzy Nauczyciele za pracę, poświęcenie, serce i miłość (...) Dziękujemy za najpiękniejszy dar, za wiedzꀙ z takimi wyrazami wdzięczności zwrócili się uczniowie do pedagogów podczas uroczystej akademii z okazji Dnia Edukacji Narodowej. €˜Nie zaznawajcie kłopotów i trosk, bądźcie pogodni i uśmiechnięci. Niech się spełnią Wasze marzenia dotyczące życia osobistego i zawodowego€™ życzyli nasi wychowankowie. Zespół muzyczny odegrał "€˜Sto lat!"€™, a młodzież wręczyła dyrekcji i nauczycielom czerwone róże. Przewodnicząca Rady Rodziców p. Dorota Krzaczkowska także skierowała podziękowania dla grona pedagogicznego a do życzeń dołączyła piękny bukiet kwiatów oraz kosz pełen słodkich czekoladek. Pani Dyrektor Krystyna ścisłowicz w krótkim wystąpieniu powołała się na przykład wielkiego pedagoga i wychowawcy Janusza Korczaka. Ten "€˜Stary Doktor"€™ apelował o to, aby wychowawca odnosił pojęcie wolności nie tylko do siebie, ale również o to, aby akceptował prawo do wolności także i swoich wychowanków. W takim podejściu do procesu wychowawczego przewija się zasada solidarności w toku całej szkolnej edukacji.

Podczas uroczystości zebrani przypomnieli sobie historię edukacji narodowej na przestrzeni dziejów a następnie wysłuchali i obejrzeli program artystyczny. Opiekunki Samorządu Uczniowskiego: p. Monika Czech, p. Alicja Domka i p. Dorota Kluczyńska serdecznie dziękują młodzieży zaangażowanej w przygotowanie występu. Specjalnie podziękowania składamy na ręce p. Krzysztofa Sebzdy za opracowanie repertuaru razem z zespołem muzycznym.

W dniu 11 października 2012 odbyła się wycieczka integracyjna klasy 1 E i 1 A do skansenu archeologicznego "Karpacka Troja" w Trzcinicy. W wycieczce brali udział wychowawcy: p. Honorata Dyrkacz, p. Krzysztof Dyrkacz oraz p. Małgorzata Jakubowska i p. Wiesław Jaśkowiec. Na początku udaliśmy się na seans filmowy przedstawiający historię i życie codzienne tamtejszej ludności. Następnie udaliśmy się do sali muzealnej, w której mogliśmy podziwiać wykopane na terenie skansenu zabytkowe naczynia, wyroby z ceramiki, krzemienia i kamienia, kości i rogu, a także brązu i żelaza. Wiele z nich jest zabytkami unikatowymi, uznawanymi za wspaniałe dzieła dawnej sztuki i rzemiosła. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie skansenu, w którym mogliśmy pooglądać odtworzoną osadę Otomańskich plemion. Miejsce, w którym powstał Skansen należy do najważniejszych stanowisk archeologicznych w Polsce o wyjątkowym znaczeniu dla poznania pradziejów całej Europy środkowo-Wschodniej. W trakcie prac wykopaliskowych, zwłaszcza tych prowadzonych od 1991 r przez Jana Gancarskiego, odkryto tu ponad 160 tys. zabytków. Cały kompleks składa się z terenu grodziska oraz parku archeologicznego leżącego u jego podnóża. Na grodzisku zrekonstruowanych zostało ponad 150 m wałów obronnych, 2 bramy prowadzące do grodu (z epoki brązu i wczesnego średniowiecza) oraz 6 chat. Na terenie parku archeologicznego zlokalizowane są rekonstrukcje wioski otomańskiej z początków epoki brązu oraz słowiańskiej w wczesnego średniowiecza.
Wycieczka była bardzo interesująca, nabyliśmy dużo nowej wiedzy, przy czym dobrze się bawiliśmy, więc czekamy na kolejną.

Każdego roku w dniach od 24 września do 10 października trwają Europejskie Dni e-Twinning. W tych dniach w szkołach w całej Europie odbywają się różne wydarzenia, które mają na celu przybliżenie tego unijnego programu edukacyjnego. eTwinning to łączenie i współpraca szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych. Program promuje wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz Internetu we współpracy nauczycieli i uczniów ponad granicami.
Nasza szkoła również włączyła się do tych obchodów.
Oprócz dekoracji, lekcji i audycji tematycznych, nawiązaliśmy współpracę ze szkołą we Francjii w dniu 29 września 2012 zarejestowany został nasz wspólny projekt partnerski.
Celem projektu, oprócz doskonalenia umiejętności językowych i informatycznych, jest zachęcenie młodzieży do ograniczenia czasu spędzanego przed komputerem i poznanie atrakcji swojego regionu. Stąd tytuł działań i nazwa projektu: "Switch IT off and havefunoutdoors". Koordynatorem jest Pani Marta Inglot, która wraz z Panią Pauliną Oratowską prowadzi piątkowe spotkania dla uczniów chętnych do pracy w projekcie.
Jednym z działań projektowych jest poznanie się wzajemne uczniów szkół partnerskich za pośrednictwem Internetu. Planowane są więc regularne szkolne spotkania "na czacie" z partnerami we Francji.
Na zakończenie projektu, w marcu 2013r. 20-osobowa grupa naszych uczniów odwiedzi szkołę partnerską w Beauvaix, a miesiąc później, w kwietniu 2013, będziemy gościć Francuzów w murach naszej szkoły.

W dniu 24 września 2012 odbyła się wycieczka integracyjna klasy 1F na trasie: Przeworsk - Skansen w Kolbuszowej - Sandomierz - Przeworsk. Oprócz uczniów w wycieczce brali udział: wychowawca – p. Alicja Domka oraz nauczyciele p. Anna Bąk i p. Tomasz Majba.
Najpierw udaliśmy się do skansenu w Kolbuszowej. Zwożone są tam pozostałości po osadach Rzeszowiaków i Lasowiaków z okolic. Budynki znajdują się w specjalnie wydzielonych zagrodach. Można do nich wejść i pooglądać z bliska stare, nadgryzione przez ząb czasu domy. W niektórych zagrodach były kury, kaczki, perliczki, gęsi czy kozy. W pomieszczeniach stały sprzęty, których niegdyś używano codziennie, a dziś można zobaczyć je jedynie na strychach wiejskich domów lub w muzeach. W jednym z domów stała nawet wiekowa maszyna tkacka. W skansenie znajdują się również stare młyny, kuźnia oraz drewniany kościółek przywieziony z Rzuchowa.
Później udaliśmy się do Sandomierza, w którym zwiedzaliśmy podziemia. Większość z nich została zakopana, by miasto nie zapadło się pod ziemię, jednak pewien kawałek został zabezpieczony i przeznaczony na trasę wycieczki. W podziemiach znajdują się malowidła naścienne przedstawiające różne sceny historyczne miasta. Znajduje się tam też płyta poświęcona pamięci pewnej odważnej sandomierzanki, która uwięziła Tatarów w lochach, podczas gdy reszta mieszkańców zasypała wyjścia, tym samym pieczętując swój los. Dowiedzieliśmy się też o starej legendzie, według której duch kobiety wciąż przemierza podziemne korytarze (zapewne chwyt reklamowy). Po opuszczeniu podziemi mieliśmy chwilę na spacer po sandomierskiej starówce i posiłek, a później ruszyliśmy w drogę powrotną. W Przeworsku byliśmy około 17.30 wieczorem.
Na wycieczce było wesoło, wszyscy jesteśmy z wyjazdu bardzo zadowoleni. Pogoda atmosferyczna dopisywała na równi z pogodą ducha. Wielu uczniów robiło zdjęcia, czy to w skansenie, czy w podziemiach. W Sandomierzu kupiliśmy też pamiątki pod postacią kubków czy pocztówek. Wycieczka zdecydowanie się udała. Sądzę, że na następną także wszyscy pojadą z ochotą.

Jeszcze tylko przez kilka dni szkoły ponadgimnazjalne z całej polski mogą zgłosić chęć udziału w kampanii "świadomie wybieram przyszłość". Dzięki uczestnictwu nauczyciele otrzymają od KluczDoKariery.pl – organizatora kampanii, narzędzia wspierające poradnictwo zawodowe w szkołach.
Kampania "świadomie wybieram przyszłość" ma na celu pokazanie młodzieży, iż posiadają pewne typy osobowości zawodowej i mogą sami kształtować własną ścieżkę kariery zgodną z ich osobistymi preferencjami i predyspozycjami zawodowymi. Aby móc określić swoje predyspozycje i preferencje zawodowe uczniowie szkół zgłoszonych do kampanii będą zachęcani przez nauczycieli do wykonania Kwestionariusza Obszarów i Kompetencji Zawodowych, który udostępniony będzie im nieodpłatnie. Kwestionariusz oparty jest na koncepcji Anne Roe opisującej model wyboru zainteresowań osobistych i osiągnięć zawodowych oraz teorii karier zawodowych Johna Hollanda. Badacz ten wyodrębnił sześć typów środowiska pracy, analogicznych do typów osobowości. Im bardziej zgodny jest typ osobowości z typem środowiska pracy, w którym człowiek pracuje, tym większa jest szansa na satysfakcję z wykonywania określonej pracy i na pomyślny rozwój zawodowy. Ludzie angażują się w działania sprawiające im satysfakcję. Potrzeby te są stosunkowo stałe w czasie i wiążą się z osobowością człowieka. Badając preferencje, można ustalić, jakie sytuacje zawodowe będą dla osoby źródłem zadowolenia i w jakim obszarze zawodowym ma ona szanse odnieść sukces. Wiedza ta pozwala na diagnozę kierunków dalszego kształcenia lub dopasowania do zawodu, a także na wskazanie konkretnych stanowisk, które osoba może zajmować w organizacji i miejsc, do których może aplikować. Informacje o sugerowanych kierunkach studiów oraz proponowanych zawodowych uczniowie otrzymają w wyniku kwestionariusza, który pomoże im w wyborze dalszej ścieżki kariery.
Informacje o kampanii dostępne są na stronie www.wybieram.kluczdokariery.pl, tam również znajduje się regulamin akcji, materiały promocyjne, formularz zgłoszeniowy, wykaz szkół biorących udział w kampanii oraz informacje na temat zeszłorocznej edycji. Partnerem kampanii jest firma Postivo.pl.

Facebook

 

Instaling.pl

Wysoka Kapituła IX Ogólnopolskiego Rankingu 
Olimpijskiego 2021 roku przyznaje tytuł 
SREBRNEJ Europejskiej Szkoły Praworządności
 

Wysoka Kapituła IX Ogólnopolskiego Rankingu 
Olimpijskiego 2020 roku przyznaje tytuł  
ZŁOTEJ Europejskiej Szkoły Praworządności
 

LOSOWE FILMY

KONKURS MATEMATYCZNY

Przydatne linki