Poniedziałek - 18 marca 2019 r.

Dnia 18. 03. 2019 r. o godz. 09.45 rozpoczęła się na sali gimnastycznej część oficjalna, na której powitaliśmy naszych Gości z Rumunii, Francji, Włoch i Niemiec. Uroczystość była okazją do przedstawienia :
•    prezentacji przygotowanych przez uczniów ze szkół projektowych,
•  prezentacji z zeszłorocznej wizyty w szkole partnerskiej w Rumunii oraz plan tygodnia pobytu w Polsce.

Kolejnym punktem dnia było:

Godzina 11:00
Zwiedzanie budynku naszej szkoły.
Godzina 12:30
Wspólny obiad w Zajeździe „Pastewnik” w Przeworsku
Godzina 14:00
Zwiedzanie miasta Przeworska , przygotowane przez polskich uczniów z projektu.

Wtorek - 19 marca 2019 r.

Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy o godz. 8:00 wyjazdem do Krosna. Głównym punktem naszej wycieczki było Centrum Dziedzictwa Szkła, w którym zobaczyliśmy wiele pięknych i kolorowych wyrobów ze szkła, obejrzeliśmy filmik o historii szkła w Krośnie oraz wzięliśmy udział w warsztatach i samodzielnie ozdobiliśmy szklane talerzyki, malując na nich farbkami wybrane wzory; każdy mógł wziąć dla siebie swój talerz. Widzieliśmy także, jak ręcznie robi się szklane wyroby – niektórzy mogli nawet sami spróbować „wydmuchać” naczynia. Każdy z nas dostał na pamiątkę małe szkiełko z wykutym napisem „KROSNO MIASTO SZKŁA”. Mogliśmy także kupić eksponaty w tamtejszym sklepie. Potem zjedliśmy obiad w restauracji.
Następnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Podkarpackie – przewodnik oprowadził nas po następujących wystawach: Historia oświetlenia oraz Szkło podkarpackich hut. Mogliśmy zobaczyć m.in. jak zmieniał się wygląd lamp naftowych na przestrzeni lat oraz fortepian z rodzaju takich, na których grywał Chopin.
Po tych atrakcjach mieliśmy chwilę wolnego czasu – jedni wybrali się na kawę, inni postanowili pospacerować po zabytkowym rynku Krosna. Ostatnim przystankiem naszej wycieczki była wizyta w galerii Krosno.

Środa - 20 marca 2019 r.

Środę rozpoczęliśmy warsztatami w szkole o godzinie 8.30. Wykonaliśmy recyklingowe ozdoby, które zostaną przeznaczone na charytatywny kiermasz wielkanocny. Pomagały nam opiekunki i podopieczni z fundacji "Wzrastanie" oraz uczennice naszej szkoły, za co jeszcze raz serdecznie dziękujemy. Po warsztatach udaliśmy się na zwiedzanie firmy " Gran-Tech" w Wylewie. Dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy na temat recyklingowej przeróbki opon . Następnie zjedliśmy obiad w Zajeździe "Pastewnik", po którym rozpoczęła się gra miejska. Zmagania drużyn z 4 krajów nadzorowane były przez uczniów klasy 2 c.  Po zaciętej walce I miejsce zdobyli Rumuni, II miejsce Włosi, III miejsce  Francuzi. Na ostatnim miejscu uplasowali się Niemcy. Grę zakończyliśmy wręczeniem medali i nagród oraz pizzą dla wszystkich uczestników.

Czwartek - 21 marca 2019 r.

Czwartek był dla nas bardzo intensywny i pełen wrażeń. Już z samego rana udaliśmy się do Łańcuta w celu zwiedzenia majestatycznego zamku Lubomirskich i Potockich. Budowla wywarła na nas ogromne wrażenie, dowiedzieliśmy się wielu nowych nieznanych wcześniej informacji, a goście byli zachwyceni bogactwem i architekturą wnętrz. Następnie udaliśmy się do Rzeszowa. Naszym pierwszym przystankiem był rzeszowski rynek. Tam, w ramach czasu wolnego, mogliśmy pospacerować oraz zjeść obiad. Zaraz po obiedzie czekał na nas wykład na Uniwersytecie Rzeszowskim, na wydziale biologiczno-rolniczym. Pani profesor przedstawiła nam zagadnienia dotyczące ochrony środowiska w bardzo ciekawy sposób i pouczyła nas jaką postawę powinniśmy przyjąć i jakich zachowań unikać, aby pozostawić planetę w świetnym stanie, także dla kolejnych pokoleń. Po wszystkim naszą wycieczkę zakończyliśmy wizytą w kręgielni, gdzie przyszedł czas na chwilę rozrywki i zabawy. Był to ostatni punkt naszego jakże udanego wyjazdu.

Piątek - 22 marca 2019 r.

Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy bardzo wcześnie, mianowicie już o godzinie 07:00 całą grupą wyruszyliśmy do Krakowa. Pierwszym przystankiem była jedna z większych w Polsce oczyszczalnia ścieków znajdująca się w dzielnicy Kraków Płaszów. Podzieleni na grupy ruszyliśmy z przewodnikami obejrzeć ogromny kompleks, do którego trafiają ścieki z 3/4 Krakowa. Pomimo nieprzyjemnych zapachów, mieliśmy możliwość dowiedzieć się dokąd trafiają ścieki, a następnie co się z nimi dzieje oraz jak steruje się całą maszynerią. Po zakończeniu zwiedzania, udaliśmy się na obiad do restauracji, tuż pod zamkiem Wawel „Pod Smoczą jamą”. Po obiedzie, przewodnik zaprowadził całą grupę wzdłuż Wisły, a następnie pod ziejącego ogniem Smoka Wawelskiego. Obejrzeliśmy plac pod Katedrą Wawelską, a także kryptę, w której spoczywają Lech i Maria Kaczyńscy oraz marszałek Józef Piłsudski. Potem wzdłuż ulicy Grodzkiej udaliśmy się do kościoła pw. św. Piotra i Pawła, a następnie na Rynku Głównym, pod pomnikiem Adama Mickiewicza nadszedł czas na pożegnanie z wszystkimi grupami i czas wolny dla każdego.