24.05.2018 r. wraz z nauczycielami, paniami M. Ryznar, M. Fujarowicz oraz B. Fejdasz wyruszyliśmy na dwudniową wycieczkę do stolicy Dolnego Śląska - Wrocławia. Naszym celem były zajęcia dydaktyczne z geografii i fizyki w Obserwatorium Astronomicznym w Chorzowie oraz poznanie historii i zabytków Świdnicy i Wrocławia.
Czas w podróży płynął szybko i przyjemnie. Po dotarciu do Chorzowa wraz z opiekunami udaliśmy się do planetarium, gdzie spędziliśmy czas na seansie astronomicznym. Oglądaliśmy gwiazdozbiory, planety i inne ciała niebieskie oraz ich układ w zależności od pór roku. Było to dla każdego z nas niesamowite przeżycie. Kolejnym punktem naszej podróży była Świdnica. Odwiedziliśmy Kościół Pokoju pw. Trójcy Świętej – zabytkowy budynek sakralny wybudowany na mocy porozumień traktatu westfalskiego, zawartego w 1648 i kończącego wojnę trzydziestoletnią, należący do świdnickiej parafii Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Polsce. Obiekt od 2001 roku wpisany jest na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Posiada najstarszą na świecie konstrukcję szachulcową, czyli konstrukcję z drewna i gliny wykonaną bez użycia gwoździ, a bogato zdobione ściany, sufit i mnóstwo przepięknych detali wprawia każdego w zachwyt. Następnie, podczas spaceru uroczym świdnickim rynkiem, pani przewodnik opowiedziała nam ponad 700-letnią historię tego pięknego miasta. Czas minął bardzo szybko i musieliśmy udać się do miejsca noclegu – internatu w Mokrzeszowie, aby nabrać energii na kolejny dzień.

Po wczesnej pobudce wszyscy spakowaliśmy swoje bagaże i po śniadaniu wyruszyliśmy w dalszą podroż. Naszym miejscem docelowym było ZOO. Najpierw udaliśmy się do Afrykarium, gdzie widzieliśmy różne gatunki ryb zamieszkujących morza i oceany. Naszą uwagę zwrócił mały rekin i mnóstwo płaszczek, a także żółw morski. Wszystkie te zwierzęta znajdowały się w olbrzymich akwariach. Zobaczyliśmy stado pingwinów i bawiące się foki. Niedaleko wypoczywała rodzinka hipopotamów. W całym obiekcie panował afrykański klimat. Po wyjściu z Afrykarium udaliśmy się w odwiedziny do innych zwierząt zamieszkujących ZOO. Bardzo podobały nam się żyrafy i zebry, które zgodnie spacerowały sobie po wybiegu. Podziwialiśmy parę olbrzymich słoni, a także rodzinę małp. Zwiedzanie ZOO zakończyłyśmy o godzinie 12.00, a następnie udaliśmy się do Ogrodu Japońskiego wraz z panią przewodnik, która opowiedziała nam dużo o elementach ogrodu, ich rozkładzie, historii i znaczeniu nawiązując do kultury i historii Japonii oraz o roślinności występującej na jego terenie. Na trasie wycieczki znalazły się między innymi: pawilon herbaciany, pomosty nad jeziorem, z których obserwowaliśmy japońskie karpie koi pływające w jeziorku, oraz most yumedono bashi z pawilonem widokowym. Kolejno obejrzeliśmy piękny pokaz fontann, któremu towarzyszyła muzyka. Naszym kolejnym celem było zwiedzenie Hali Stulecia - jednego z nielicznych w Polsce obiektów światowego dziedzictwa UNESCO. Następnie autokarem udaliśmy się na wrocławski rynek i rozpoczęliśmy zwiedzanie Starego Miasta z Ratuszem i malowniczymi barokowymi kamieniczkami, perły miasta - Ostrowa Tumskiego i szukaliśmy wrocławskich krasnali. Zobaczyliśmy wrocławski most, na którym zakochani zostawiają kłódki ze swoimi inicjałami. Na zakończenie wycieczki obejrzeliśmy Panoramę Racławicką przedstawiającą zwycięską dla Polaków bitwę powstania kościuszkowskiego - dzieło stworzone przez zespół malarzy pod kierunkiem Jana Styki i Wojciecha Kossaka w latach 1893-1894. Podziwiając dzieło, mieliśmy możliwość słuchania komentarza opisującego ukazaną bitwę. Dzień dobiegał końca, więc całą grupą udaliśmy się do restauracji gdzie czekał na nas ciepły posiłek, a następnie skierowaliśmy się w kierunku autokaru, którym bezpiecznie i w bardzo miłej atmosferze wróciliśmy do domu.